9. januar 2007

Rødt og dobbelt

Så var det dags for årets første intervall-økt. Tenkte at 10*1000m skulle passe fint. Har lenge hatt lyst til å prøve dette, selv om 7 stykker kanskje hadde passet bedre.

Spant i vei på første draget i "kuper'n"-fart. Fant ut at dette var slitsomt og at det skulle bli en artig ettermiddag. Dekket på Hønefoss stadion fåes med naturlige vanngroper og både langs- og tvers-gående høydedrag.
Det passer med andre ord godt for o-løpere og jeg knuste selvfølgelig all motstand. 10*1000m er en myte, et fenomen jeg lenge har tenkt på å finne ut hva er for noe. For andre som lurer er det ikke noe annet enn stive bein og surrete hue:) Med andre ord, tidenes treningsøkt! For en utrent 10 000m-helt, som meg selv, blir man nok noe ekstra stiv på steder man visstnok helst ikke skal bruke, men slik er livet. Det gikk uansett fort unna på langsida med medvind, som var det som skulle til for å få opp humøret til neste langside (der vinden var ond).

Med vind, vann og mørke gjennomførte jeg, i shorts og oppbretta super, så det sang. Snart får jeg nok lange legger og avslutter siste-runden på godt under 60-tallet.

- fred ut, måtte snøen dale


1 kommentar:

Skriv en kommentar