14. januar 2007

Nordseter

Var i helgen på Nordseter og gikk på ski. Det var en av mine første skiturer i år og det ble jeg minnet på opptil flere ganger. Sprakk opp første bakken fra hyttene og mot Sjusjøen. Fortsatte i fint driv, selv om det var litt random sprekking der det var noe å se på, helt til Fjellelva. Dreide kursen mot Myra (som det het), sørsiden av Sjusjøen og tilbake til Nordseter. Var ålreit kjørt etter to timer.

"Hytta" vi bodde i hadde to bad og stor stue. Det var ikke vanskelig å finne et sted hvor man kunne få i seg stor nok mengde restitusjon, og det er viktig. Selv om føret var gnistrende, og sofaen god, ble det bare to økter i løpet av helgen. På fredag var jeg sliten og på lørdag enda mer. På søndag var jeg igjen pigg, men det blåste fæl storm og vi måtte bruke tiden på andre ting enn å trene masse (noen av oss). Jeg vil takke den hyggelige dansken i skitrekk-bua som lot oss få en gratis tur i heisen. Med litt kroppspråk og Sverres fransk ble vi enige om at det bare var én tur og at vi måtte betale hvis det skulle bli en annen gang. På turen ned lærte vi masse om hvor det er kaldt å få snø og om hvordan man lett kan unngå det (holde seg unna de andre? Espen?). Da vi nesten var nede tenkte jeg at jeg skulle vise et triks, og som tenkt så gjort, men de andre bare lo og mente at å "gå på trynet" på en parkeringsplass ikke var noe å klappe for (selv om det ikke gjorde vondt, tenk.. det gjorde ikke det!) Takk til assistent Espen som gjorde det hele mulig.

(Nå er jeg altså hjemme igjen og fryser lett på tåa ved siden av at jeg er litt sulten. I denne hytta er det lenger fra pc'n til kjøkkenet enn hva det er fra tv'n til kjøkkenet i hytta på Nordseter. Sitter nå og vurderer hvor mye det lønner seg å ofre for å få seg en matbit.)

Etter trening i dag, der vi forresten møtte noen Fredrikstanere som sa "Hællæ" noen ganger og som så gikk for å dusjeræ, tok vi, for meg nokså etterlengtet, badstu. Jeg tror luftfuktigheten ved 70 grader (som termometeret hvertfall viste) sjelden har vært så høy i det lille rommet. Det var ikke varmere fordi Espen husket å ikke skru den på, selv om ikke ansvaret var hans. Siden det stod klart i fra på baderomsdøra at det ikke var noen vannbadstu der, lagde vi en. Det ble ganske deilig. Da det var klart for rydding tørket vi (Espen) opp vannet sånn at det igjen ble en badstu.

- bra helg




1 kommentar:

  1. Anonym19:48

    Kjöra på! Badstue hörs vidunderleg ut:) Får håppas at sjusjøområdets badstuer ikke er sprengt for mitt bruk etter deres ville herjinger..

    SvarSlett

Skriv en kommentar