8. november 2014

tågg goes landslaget 2015

Etter en god sesong fikk jeg endelig tilbud om å være en del av det norske landslaget. Å jevnlig møte og trene sammen med de beste i landet er grunn god nok til at jeg ikke kunne si nei. Støtteapparat og matching er viktig, men likevel er den største fordelen av å være en del av landslaget de gode forberedelsene til mesterskap. Jeg har ambisjoner om å prestere i VM for Norge, helst allerede i 2015, og nå ligger alt til rette for at jeg kan lykkes.

Selv om 2015 allerede er i ferd med å skje, en vellykket første landslagssamling er unnagjort og snøen har begynt å falle i Oslo, så er man ikke ferdig med fjoråret før så mange som mulig har kikket og diskutert rundt treningsnøkkeltallene dine. Derfor vil jeg nå gi en kort presentasjon:












Treningen gikk ikke alltid som planlagt, men i det store og hele fikk jeg trent bra. Mindre timer enn planlagt er som regel et resultat av mer løping enn planlagt, med noe innblanding av sykdom og en infeksjon i et sår fra EM. Planlegger som regel aldri å være syk, så "tapt" tid pga sykdom er noe man alltid vil se i mine treningsdagbøker, inntill det året jeg klarer 12 mnd uten sykdom.

Aktivitetsfordeling (masse ulike greier):

















Mer generisk aktivitetsfordeling:

















Ellers kan jeg melde om snaut 2500 km løping, hvorav 1000,1 km er orientering.

Alt i alt et bra treningsår, mer om prestasjonsåret 2014 kommer en gang senere. Selv om treningen var bra var nok prestasjonene enda bedre - noe som er det viktigste, at det end of the day og når alt kommer til alt og alt det der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en kommentar