27. juli 2014

O-Ringen 2014

O-Ringen skulle gjenerobres og kjærringa skulle reises etter SI-missen i H15 for akkurat 10 år siden. Jeg hadde siktet meg inn mot etp 3., mellomdistanse - min junior-nemesis som etter hvert har blitt redningen ut av senior-grøfta.

Det gikk imidlertid ikke helt som planlagt, men jeg fikk i alle fall min debut i H21E på O-Ringen, noe som kjentes bra. Småhakkete frem til runding, med en større miss på 7de. Katastrofalt strobelys rett i hypofysen idet jeg kommer inn i ringen til 11de, og går deretter på en kjempesmell før jeg finner skjermen. 12. blir tatt i sinne, og har småflaks som ikke bommer mer. Vet nesten aldri hvor jeg er mellom de to postene, men løper hardt på kurs. 


Fra 12. og inn går det kjempebra. Tåa verker fra 13.-post, men går fint å løpe så lenge det er flatt. Tar igjen Jo (som startet bak, men smatt forbi ved 11de) og Au-kalven på veg til 16., klarer å holde meg foran helt til 25de, men får god hjelp til å holde farten og konsentrasjonen oppe. God forståelse av kartet og har mentalt overskudd til å presse kroppen. Er litt usikker inn i posten ved et par anledninger, men etter noen uker uten løping skal jeg ikke være for kravstor. O-Ringen er uansett helt rått.

Bra film fra O-Ringens siste dag. 


"I won't miss any of the signatures (...)
I won't miss anyone, and I can spend the whole day and the whole night doing it." 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en kommentar