18. februar 2010

Olympos - TÜRK

Løp en fin langtur i dag tidlig, med utgangspunkt i byen Olympos, litt sør for Antalya. Badet i liten elv og vadet stor elv. En snill hund fulgte oss et stykke på vegen, 3-4 km, før den stoppet, tilsynelatende skuffet. En slem hund smakte på leggen til Bjørn, men heldigvis var den svett og ekkel, så den tok ikke en hel bit.

På veg opp på fjellet besøkte vi flammer som kom ut av berget. Vi hadde lest om det, og det var visst gass, for det meste metan, som begynte å brenne i kontakt med luft. Selv syntes jeg det hørtes mest ut som historier på linje med dem om drager og enhjørninger, der jeg så for meg utbrudd nå og da. Selv om det i virkeligheten var litt mindre dramatisk, fikk jeg bakoversveis (men beholdt heldigvis luggen og bryna) da vi plutselig kom fram til dette:

Disse så vi mange av.


Slikt ble det bare én av.

Nå sitter vi på et lite hotell i byen Kaş. Her er det stor stas med wifi i fellesrom og selvbetjening av tyrkisk te i hotellets/husholdningens kjøkken! Her blir vi til lørdag, før vi vender snuten "hjemover" (Antalya).

© Bilder: tyrvingjentene


1 kommentar:

  1. Hva skjedde egentlig med de oskoene jeg skulle faa av deg fra loplabet. Ellers kunne du faa et par supra av meg men de var vel hakke faar smaa. Tastaturet mitt er litt rart. Men du kan sjekke ut de to sidene her hvis jeg oppdatteret litt sent. http://www.steinarpaatur.blogspot.com/
    og
    http://www.freeride.se/blog/syskonenlidstrom/

    SvarSlett

Skriv en kommentar