8. januar 2009

Træn!

Å trene på Moesmoen er fint, hvertfall når det er "poster" i skogen og ikke altfor mye snø. Ho mor hadde tegna løyper, én for klasse D17-18 til Ida og én for klasse H19-20 til meg. Det ble en perfekt økt. Lett på tå spant vi gjennom løypene uten store problemer, og etterpå kjørte vi rett hjem for å se hvordan man går på ski opp en slalåmbakke i Italia. Spennende! - og ikke minst JWOC 2009 relevant.

Noen dager etterpå, altså i går, dro jeg til Oslo for å måle kroppen. Jeg skulle løpe drag av 5min med 10,5% stigning. Det var deilig å presse kroppen litt, spesielt etter 4 måneder med ingen fart og 3 måneder med lav fart. Formen var stigende under økta, og jeg følte at jeg kunne løpt enda mer, selv om laktatverdiene sa at jeg var stiv. Ut i fra testen har jeg nå en terskel på rundt 184 bpm. og et O2-opptak ved terskel på rundt 64 (ml/kg ?). Kjekt å vite!

Til helgen skal jeg til Nordseter og gå på ski. Kanskje blir det sol og fint vær, det hadde vært fint.

1 kommentar:

Skriv en kommentar