13. november 2015

Året som gikk - 2014/2015

Et godt stykke ut i 2016-sesongen er regnskapet for 2015 gjort opp. Artig å se på tallene, selv om årsregnskapet bærer preg av flere treningsfrie perioder.


Selv om vinteren gikk opp og ned lå jeg bedre an på starten av sesongen enn hva jeg gjorde i 2014. Fra starten av april holdt jeg meg også frisk helt frem til VM. På Vårspretten var jeg på skuddhold med en middels kropp.

>> Kart og kommentar Vårspretten

Allerede da jeg gikk ut av bilen før Vårspretten fikk jeg vondt i kneet. Jeg ønsket at det skulle gå bort etter oppvarming, noe det ikke gjorde. Løpet gjennomførte jeg likevel, og dermed satt skaden ordentlig bra. Således gikk NC og uttak til world cup i dass. En uke etter løpene i Moss var jeg på G, men på Freidigstafetten tråkket jeg kraftig over. Våren var definitivt spolert, konkurransemessig i alle fall. Treningsmessig var bordet dekket.

Resten av historien er dekket av bloggen:
>> Ingen WorldCup for T Nørbech
>> KonkurranseComeBack på Jukola
>> VM-uttaksløp og vegen dit
>> WOC - miRakel og katastrofe

Treningsfordelingen er interessant, fordi den viser hva en utøver faktisk driver med. Synes selv jeg driver med litt for lite tennis og surfing om dagen. Posten "orientering" inneholder både oppvarming og nedjogg, FYI. Totalt 2330 km løping, fordelt på 270t. 20t styrke, mest stab, dårlig kontinuitet.

Utholdenhetstrening 2016

Oversikten over månedlig trening illustrere godt svingningene gjennom året. At jeg har klart å ha en viss kontinuitet i løpingen tror jeg er den viktigste grunnen til at jeg delvis har lykkes likevel.

Timer trent 2015
Timefordeling på ulike aktivitetstyper

Lærdom fra året er at så lenge jeg trener går det fremover. Grovt regnet hadde jeg i de 52 ukene frem mot VM (for den observante leser fra aug2014 til aug2015)  ca. 12 uker med ingen eller dårlig trening. Det er nok for mye dersom jeg skal kunne ta nye steg.

Planen for 2016 er snart lagt.
Blir det VM?
Blir det NM?
Blir det comeback i KKC?
Vi får se...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en kommentar